Friday, January 27, 2012

#Happy27thJaeJoong

  KOSMO - 26 JAN 2012  

 *EMMA WATSON is in malaysia? agak nye ade org nama EMMA kat WATSON kot*

Thursday, January 26, 2012

10 PETANDA DIA JODOH KITA

Firman Allah SWT, bermaksud
"Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" -Surah Muhammad, ayat 7
Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

260112 - HAPPY BIRTHDAY KIM JAEJOONG



김재중, 사랑해

IU - YOU AND I

video

sedap lagu nih!


i will just pretend to hug u till............ forever
 
Credit: Raiterie

Saturday, January 21, 2012

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang


Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab api Neraka…
Amin…amin…Ya rabbal ‘aalamin


  PYC 

doa untuk FZA

"Ya Allah, akhirilah hidup kami dengan husnul-hotimah (kesudahan yang baik), dan jangan Kau akhiri hidup kami dengan suu-ul-hotimah (kesudahan yang buruk)"


"Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang"


"Kalau ada niat yang baik teruskan laa..Allah akan bersama, jangan takut"

Friday, January 20, 2012


Ally Iskandar ♥ Farah Lee

10.00 AM
Ally Iskandar Farah Lee

tahniah..!! 2 kali lafaz dah sah.. semoga bahagia dan kekal hingga akhir hayat.. ally ni dulu crush malaysia aku time sekolah dulu.. klu mat salih org lain.. skrg da kne tukar crush malaysia.. aaron kot..tp dia pon da kawen.. hmmm.. nk crush kat ANUAR ZAIN.. (yea! org tua mmg fav saya)


@beautifulnara & @ellarif

If looks could kill..


Thursday, January 19, 2012

Rahsia Iblis

Seorang sahabat Nabi s.a.w bernama Anas b. Malik telah meriwayatkan satu hadis Nabi s.a.w yg menceritakan mengenai pertanyaan-pertanya an iblis kepada Allah s.w.t tentang banyak perkara.

1. Iblis bertanya kepada Allah s.w.t: "Ya Tuhanku! Engkau telah memberikan kepada anak Adam itu tempat tinggal, iaitu rumah untuk berzikir kepadaMu.Tunjukkanl ah kepadaku tempat kediamanku." Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis! tempat kediamanmu ialah bilik air(tandas)."

2. Iblis berkata: "Ya Tuhanku! Engkau telah memberikan kepada anak adam itu tempat mereka berkumpul (masjid,surau) , dimanakah tempat bagiku berkumpul?." Firman Allah s.w.t yg bermaksud: "Wahai iblis! tempatmu berkumpul ialah di pasar-pasar, tampat-tempat hiburan ( pusat membelibelah, kelab malam, pesta-pesta, majlis maksiat) dan sebagainya."

3. Iblis berkata lagi: "Ya Tuhanku! Engkau telah memberikan mereka anak Adam itu kitab untuk mereka membacanya. Tunjukkanlah padaku apakah bahan bacaanku?" Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai Iblis, bahan bacaanmu ialah syair (sajak/lagu/ puisi yang melalaikan manusia dari mengingati Tuhan)."

4. Iblis berkata: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan mereka cerita-cerita (kata-kata benar), apakah cerita-cerita bagiku?" Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "cerita-cerita bagimu adalah kata-kata dusta ( bohong atau yng berkaitan dengannya)."

5. Iblis bertanya lagi: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan azan kepada anak Adam untuk mengajak atau mengumpulkan orang datang bersembahyang berjemaah, apakah azanku untuk mengumpul orang?". Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "wahai iblis, azan untuk mu ialah seruling."

6. Tanya iblis lagi: "Ya Tuhanku! Engkau telah mengutus para utusanmu (para nabi dan rasul) kepada anak Adam, siapakah yang menjadi utusan bagiku?". Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis para utusanmu ialah terdiri dari dukun (peramal nasib), ataupun yang lebihkurang sama dengannya."

7. Kata iblis: "Ya Tuhanku! Engkau telah berikan kitab bertulis (ayat-ayat Al Quran)kepada anak Adam. Apakah tulisanbagiku?" Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "wahai iblis, tulisanmu adalah tulisan gincu yang palsu dibadan, (seperti gincu,tatu, tahilalat yang diada-adakan dan yang lebih kurang sama dengannya)."

8. kata iblis: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikankepada anak Adam itu perangkap-perangkap . Apakah perangkap bagiku?" Allah s.w.t berfirman yang bermaksud: "wahai iblis, perangkap untukmu ialah wanita-wanita."

9. Kata iblis: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan makanan kepada anak-anak Adam (yang disebutkan namaMu), apakah makanan untukku?.Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "wahai iblis, makanan untukmu ialah sesuatu yang tidak disebutnama Allah."

10. Kata iblis: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan minuman kepada anak-anak Adam, apakah minuman untukku?" Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis, minuman untukmu ialah sesuatu yang memabukkan dan yang tidak dimulakan dengan nama Allah."

This picture of cloud taken in Mecca

Azwan Ali - RUGI NYEEEEE U OOLLSS

. . . . . . . . . . . . . .
tak tahu la ape kene mamat ni (mamat kot).. hari 2 dengar berita dia ni nk ugut bunuh adik kandung sendiri.. hush! x sayang adik ke hoi!? patut abang sebagai lelaki kene la jaga adik pompuan kan..aku yg xde adik laki pon pandai jage adik.. nasib baik la aku xde abang cm ni.. sebab aku memang xde abang pon.. 

agak nye dia ni mmg suke cari gado kot..bosan idop sorang2 agaknye..pas2 media pulak x layan dia ni sangat, so, dia kne la buat perangai sikit.. GET ATTENTION (bak kate owang putih)... mmg dpt ATTENTION, tp sume cerita yang memalukan diri sendiri.. eeee... kalau aku da lari menyorok dalam gunung kinabalu... MALU SIOT! perangai mcm ni..padahal umo da............ nk nk sambut hari jadi da.. dia ingat dia 2 makin muda kot.. EN. AZWAN, sebenar nye, makin hari, umor kite makin PENDEK... makin hari, AJAL makin DEKAT... kan selalu g UMRAH, HAJI...x kan x tau kot.. buat2 la BERTAUBAT... hmmm

last, ni tweet paling 'BEST'... abang (kakak) azwan oi.. x de ke-RUGI-an la tak pergi party-party mcm ni.. baik lagi klu aku buat party tok family aku..bagi mak ayah makan sedap2.. kan kan.. hmmm... TAK DE LANGSUNG RASE RUGI..MEROYAN JAUH HUJUNG DUNIA.. kanak2 j buat party2 bezday ni.. klu org tua pon, orang lain akan buat kan.. haaakk tuuiihh! MALU..! 

p/s: REDBOX je kot.. ade lagi peminat dia ni???? tengok mcm sume pura2 suke kat dia je..hahaha....

Am i babbling too much..? rase nye la.. kan kan.. 
(sudah..x nak jadi klon azwan ali)
(via TWEETDECK)
(muntah darah seminit)

HE IS TOTALLY.........

YUP..!
CRAZYYY..!!!

Han Ji Min - "Rooftop Prince"

Han Ji Min confirmed as Yuchun's leading lady in "Rooftop Prince"

Tuesday, January 17, 2012

[140112] JYJ's Letter To Fans – Lotte Fanmeet

 Jaejoong's Letter 
We have now welcomed our second year, standing in front of all of you as JYJ. Looking back on the path that JYJ has walked until now, being able to stand in front of all of you in this moment right now and to sing with all of our strength, you don't know how thankful I am, and how much happiness it brings me.

There was a time when it felt like I was in deep tunnel with no end. Maybe we might still be in that tunnel. But we will never fear or become faint hearted. The reason is all of you, that shine brightly on us and have given us your hand; because of all of you that are there for us.

Always unchanging, all of you protect JYJ…
We are pulled forward by all of you…you are the support that we have from behind. It's truly all of you. Thank you very much.

It's all because we have all of you…

 Junsu's Letter 
Overcoming all the many challenges, and being able to successfully finish our world tour was because all of you were there for us. Even being able to have come this far seems to be miracle, but this is not the time to get comfortable but time to face all of the world. I think this is the best answer we can give to all the love we are receiving. Meeting all of you today, I am so happy to have another happy memory that I was able to share with all of you. Your smiles are our smiles, our happiness, and JYJ's driving force.

Even if at this moment we say our goodbyes, until the moment we can meet again please keep this memory close with you and cherish it. We will also cherish this moment, and we will do our best to answer to the love that all of you have given us.

We are very grateful to everyone that came so far to meet us. You are the important people that are always with us, we are so happy to have you with us, and we love you very much.

 Yuchun's Letter 
JYJ is able to exist right now because of you. Therefore to meet those expectations, we will continue run without giving up. Even though we can't see each other all the time, we can feel all of your energies in our hearts. Your unchanging love for us is what makes JYJ best, and no matter what happens, we trust that all of you will be our dependable supporters.

Thanks to the energy you gave us, we are able to walk forward step by step without any fears or doubts. In order to respond to such love and trust, today we will promise to continue to do our best. Thanks to you we are able our every day is happy. Thank you very much
 
credit:nailpalette

[140112] LOTTE DUTY FREE - Fan Meeting

 
 

Lion King - The Saddest Moment

 
 
 
 

"Dad? ... Dad, come on..."

"You gotta get up."

"Dad. We gotta go home."

[Simba runs off a bit, obviously very scared

"HEEEEELP! Somebody! Anybody......."

"Help........"

[Simba cries]

1st time watching, when i was 7 y.o.. 
this is my 15472536th time watching..
now i'm 23 years old.. 
Whenever i watch this scene, i cry.. 
this scene still kills me
thanks : lion king

Monday, January 16, 2012

yuchun once said "set me up on a blind date"

me :

-----------------------------------------------------------------------

i heard that he wants to be in a relationship

me :

-----------------------------------------------------------------------


me :